Boka golfpaket på Sand Golf Club

Vi står redo för att ta emot er för en upplevelse utöver det vanliga även detta år.

Läs gärna våra villkor och regler innan du bokar

Ge bort ett golfpaket i present?

Golfskola – Terry´s Excellence Acadamy!

Ta ditt golfspel till nästa nivå med hjälp av en av Sveriges mest erfarna och meriterade golftränare, Terry Burgoyne. Antalet deltagare är begränsat till 4 per tillfälle för att garantera kvalitet och tid för alla deltagare med Terry. Oavsett dina mål kan du med den här intima inlärningsmiljön vara säker på att utveckla och finjustera ditt golfspel.

Läs mer och boka på länken nedan.

Grupprabatt

Är ni ett större sällskap? Vid minst 13 golfpaketsgäster i sällskapet ger vi hela gruppen 100 kr/person i rabatt per dygn.

Rabatten gäller på ordinarie priser och kan inte kombineras med andra rabatter eller erbjudanden.

Vanliga frågor och svar

När kan man checka in?

Vi garanterar tillgång till rummet från 14:00. Vill du ha tidig incheckning går det att köpa till för 150 kr/rum.

När checkar man ut?

Utcheckning sker senast 10.00. Önskar du sovmorgon går det bra att lägga till 150 kr/rum så har du rummet till 11.30.

Vad är det för skillnad på Torpet och Golfhotellet?

I Stora och Lilla Torpet bor du charmigt med mysiga rum med likadana sängar som i golfhotellet. Dusch och toalett finns i korridor. Golfhotellet är av modernare tappning och har eget badrum på rummet samt balkong med utsikt över banans signaturhål.

Hur nära banan ligger Torpet och Golfhotellet?

Både Stora och Lilla Torpet samt Golfhotellet ligger inom 100 meter från både klubbhuset och banan.

Finns det bagagerum?

Ja vi har bagagerum.

Var förvarar jag min golfbag på natten?

Golfbagen/vagn förvaras i källaren under natten. Detta utrymme kan man nå via klubbhuset eller med kod. Klubben tar dock ej ansvar för eventuell stöld eller skadegörelse.

Får man ha husdjur med sig?

Ja, vi har några djurvänliga rum i Golfhotell Stuga. Det tillkommer 100 kr/natt.

När betalar man?

Bokningen ska vara betald senast 30 dagar innan ankomst för att behålla er bokning.

Finns det AC på rummet?

På golfhotellet är det AC.

När är det frukost?

Vi har frukost mellan kl 7 – 10, önskar ni annan tid så meddela det i förväg så ska vi försöka lösa det.

Var och när serveras middagen?

Middagen serveras i klubbhuset mellan 18 – 20.30. Vi försöker anpassa er middagstid till era starttider på golfbanan. Baren är sedan fortsatt öppen några timmar till.

Jag är allergisk mot vissa matprodukter, kan jag få specialkost?

Självklart ordnar vi detta, meddela oss bara några dagar i förväg så ordnar vi specialkost.

Vilka TV-kanaler finns det?

Vi har Chromecast installerad på alla rum så du kan streama utifrån ditt eget utbud i din telefon.

Jag måste avboka, vad har ni för regler?

Givetvis hoppas vi att ni aldrig ska behöva boka av men skulle det behövas har vi följande regler;

Avbokning mindre än 8 personer

Avbokning senast 30 dagar innan ankomst är avgiftsfritt.

Avbokning mellan 30 dagar och 14 dagar innan ankomst debiteras 50% av bokningens totala värde.

Avbokning mindre än 14 dagar innan ankomst debiteras 100% av bokningens totala värde.

Vid uppvisande av läkarintyg gäller kostnadsfri avbokning för den person som läkarintyget gäller för.

Avbokning Gruppbokning (8+ personer)

Avbokningar senast 60 dagar innan ankomst är avbokningsfritt.

Avbokningar mellan 60 dagar och 30 dagar innan ankomst debiteras 50% av bokningens totala värde.

Avbokning mindre än 30 dagar innan ankomst debiteras 100% av bokningens totala värde.

Sand Golf Club har en unik topprankad 18-hålsbana 10 minuter utanför Jönköping och har boendemöjligheter i härlig miljö. I kombination med bana och boende har anläggningen restaurang, en välkänd Pro samt en enklare golfshop.
Helheten gör ett besök värt hos oss.

En golfupplevelse utöver det vanliga helt enkelt.

Bo bekvämt på golfbanan i någon utan våra 63 bäddar. Du kan välja på att bo i vårt Golfhotell eller Torpet. I Golfhotellet har vi moderna dubbelrum med balkong och utsikt över 12:ans fantastiska golfhål. Här sover du i bekväma enkelsängar som lätt kan sättas ihop till dubbelsäng. Du kan även bo mysigt i Stora eller Lilla Torpet. På varje våningsplan finns det gemensam dusch och wc. Båda byggnaderna ligger i anknytning med klubbhus, restaurang, första tee och range. Som gäst hos oss har du tillgång till klubbhusets faciliteter såsom bastu, gym, loungeavdelning, biljardbord och restaurang.

Vi har även fem stycken ställplatser inkl. el för husbil eller husvagn. Du parkerar i vår mysiga trädgård bakom Stora Torpet och har tillgång till klubbhusets faciliteter såsom bastu, gym, toaletter och duschar.