Spela din bästa golf hos oss

Om golfbanan

En linksbana av högsta klass

Sand Golf Club öppnades 2005 då ett par entusiastiska entreprenörer beslutade sig för att omvandla en gammal potatisåker till en av nordens bästa golfbanor. De välrenommerade golfbanearkitekterna Arthur Hills och Steve Forrest fick uppdraget att designa denna unika skapelse. De fick tillgång till en plats med ren sandjord som ger den ultimata förutsättningen för att bygga en högklassig bana av bästa internationella USGA-standard. En linksbana av högsta klass som idag är rankad 15:e bästa golfbanan i Sverige enligt Svensk Golf.

Idag har Sand fem olika tees, 46, 52, 57, 63 och 67, vilket ger alla spelare möjlighet att välja sin egen golfupplevelse. Banan mäter från 4 540 meter till 6 670 meter. Banan har fått flera fina, stora utmärkelser under sin korta livslängd.

”De första golfbanorna är flera hundra år gamla och ligger vid havet, på naturliga sandjordar, spelfästen skyddade av praktfulla dyner och klitter. De kallas Links, länken mellan hav och land, och det finns bara hundra Links i världen. En Links har flyttat in i landet. Den heter Sand och ligger utanför Jönköping. Häftigt!”
– Göran Zachrisson

Våra golfpaket

Upplev Sand GC på bästa sätt

Kliv in i vår värld med något av våra golfpaket, där varje paket inkluderar en spännande 18-hålsrunda, en härlig middag, bekväm övernattning och en god frukost. För dig som vill utöka golfupplevelsen finns möjlighet att lägga till extra rundor.

Som gäst får du inte bara tillgång till banan utan också till klubbhusets faciliteter, inklusive gym och bastu. Oavsett om du är en erfaren golfare eller nybörjare skapar vi en atmosfär där varje sving är en del av en minnesvärd golfresa. Njut av en golfanläggning utöver det vanliga!

Medlem på Sand

Bli en del av Smålands enda linksbana

Upptäck golfens charm på Smålands enda linksbana och bli en del av vår unika gemenskap. Att bli medlem på vår Sand Golf Club innebär inte bara att ha tillgång till utmanande fairways och skickligt designade greener. Det betyder även att du blir en del av en passionerad och välkomnande golfgemenskap. Våra medlemmar delar inte bara kärleken till spelet utan också glädjen att utforska och fördjupa sig i golfens alla nyanser.
Bli en del av oss och låt ditt golfäventyr börja.

Träna med PRO

Ta ditt spel till nästa nivå med Terry Burgoyne

Ta ditt golfspel till nästa nivå med hjälp av en av Sveriges mest erfarna och meriterade golftränare, Terry Burgoyne. Antalet deltagare är begränsat till 4 per tillfälle för att garantera kvalitet och tid för alla deltagare med Terry. Oavsett dina mål kan du med den här intima inlärningsmiljön vara säker på att utveckla och finjustera ditt golfspel.

Terry blev Pro redan som 17-åring år 1977 efter sin PGA-utbildning i Storbritannien. Därefter jobbade han på Hilton Park och St Mellion Country Golf & Country Club. 1988 flyttade han till Sverige och har sen dess varit Head Pro på Hook, Jönköping & nu på Ombergs Golf Resort. Terry började spela golf vid 14 års ålder och spelade på scratch redan som 16-åring. Han är därmed inne på sitt 42:e år som professionell golfspelare med erfarenhet från European Professional Senior Tour.

Terry är lika passionerad att undervisa golf som att själv spela och han sätter ett stort värde i att kunna utveckla elevernas spel. Terrys motto är: Keep it simple!

Boka träning med Terry:
info@sandgolfclub.se

Träna på Sand GC

Träna på egen hand
– året runt

På Sand har du fantastiska träningsmöjligheter,
allt för att utveckla din golf, både under och efter säsongen.

Vårt utbud av träningsområden:

Driving Range
Hos oss kan du välja mellan grästee eller matta. Vi har även ett antal platser under tak för att du ska kunna träna i lugn och ro i vilket väder som helst. Det finns upptill 6 st olika flaggor med green att sikta på.

Övningsgreen
Våra fyra övningsgreener har samma stimp som banan allt för att du ska träna på realistiska förhållanden.

Övningshål
Ett antal bunkrar med olika längdförhållanden som ger dig ännu bättre träning.

Inomhushall
I klubbhusets källare har du under vintern och resten av säsongen möjlighet till använda vår inomhusrange samt träna din puttning på vår puttinggreen.

Gym
På Sand har vi ett välutrustat gym i klubbhuset. Här kan du träna i lugn och ro med både puls och styrketräningsredskap med utsikt över banan eller varför inte kombinera tränandet med TV-tittande. I de flesta medlemskap och som aktieägare har du full tillgång till gymmet under hela året.

Det finns naturligtvis även möjlighet att köpa endast ett gymkort för dig som inte är medlem eller aktieägare hos oss.

Pris:
6 månader, 1 500 kr

12 månader, 2 100 kr
Du kan köpa kortet i receptionen eller via info@sandgolfclub.se

En oförglömlig dag på Sand GC – för hela företaget

Vi på Sand har som mål att överträffa våra gästers förväntningar. Sand Golf Club har en erkänt bra känsla för detaljer och kvalité och en enorm erfarenhet av att ta hand om sina gäster och kunder på det absolut bästa sättet. Ett event på Sand GC stärker både relationer och ert varumärke. Vi skräddarsyr er dag hos oss utifrån önskemål och behov.